Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dimi Site Admin
|
Geplaatst: 03-09-2011 14:01:47 Onderwerp: vocals |
|
|
Hey guys,
I've been pondering on this for a while now. And finally I've come to a decision : I'm going to leave Aeons Tide.
There are a number of reasons :
- One rehearsal in two months just doesn't work for me. I'm not the most talented vocalist and practising at home is nearly impossible for me (thin walls etc.). So I really need to rehearse biweekly as agreed when we firts met. Another reason why rehearsing more is better for me, is that I'm not a group person. I do like all of you guys but I always need time to feel comfortable in a group of people and the less we rehearse, the longer it will take. In order to really let go in a band and reach my best level, I have to feel a 100 % comfortable in a band and I think that in this manner I'll never manage that.
- Second reason is that I'm a bit bored with grunting. I'd like to sing clean, but I feel that I'll never reach a level that is going to be satisfying.
I think that this is abit the underlying raeson to everything, a lack of belief in myself and I think you'd be better of with another vocalist/singer.
It's quite hard for me for giving the band up ( being like I felt this was going to be my last chance)...harder then with any other band. I feel abit like I've wasted 12 years of my life and this really isn't an easy decision to make.
I hope Aeons Tide lives on to go strong, because I still think you make cool music.
Take care! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Roman Site Admin
|
Geplaatst: 04-09-2011 19:52:58 Onderwerp: |
|
|
Well... it was just a matter of time i guess... 3 rehearsals in one year doesnt' motivate enough...
I guess that we need to rethink our motivation and/or we really want to continue with the band.... as for me, i don't really know at the moment beeing...
I want to thank you for your time Dimi, hope you will find what you are looking for! I don't think you should quit the music though.... |
|
Terug naar boven |
|
 |
Viktor Site Admin
|
Geplaatst: 04-09-2011 20:49:52 Onderwerp: |
|
|
Cheers Dimi, I understand but mourn your decision.
Looks like we have to rethink indeed ... I'm still pro the time-easy method of someone (or several) people songwriting, everyone then recording their stuff at home to make the songs final and then rehearsing to go live.
I will try to start this off by recording the drums to our current songs as soon as I have some spare time to really dig into it. |
|
Terug naar boven |
|
 |
BillyChaos Site Admin

|
Geplaatst: 06-09-2011 05:36:58 Onderwerp: |
|
|
Too bad, I really dig Roman's style of writing and love the songs.
I really want to rehearse more though! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Roman Site Admin
|
Geplaatst: 06-09-2011 17:29:08 Onderwerp: |
|
|
ok, i will start the search for the new vocalist then, after that we shall see ... |
|
Terug naar boven |
|
 |
Michal
|
Geplaatst: 08-09-2011 21:51:16 Onderwerp: |
|
|
hi guys, I have also not good news for you...because I have to leave belgium (min. for 1 year ) I cannot cooperate with you from november 2011 till january 2013...I'd like still to stay a member of group but it is on your decission if you will looking for a new bassplayer or not...so, I don't know how are the plans and if is necessary to do some rehearsal with me till november...but let me know...good luck and cheers....michal |
|
Terug naar boven |
|
 |
Roman Site Admin
|
Geplaatst: 09-09-2011 13:28:24 Onderwerp: |
|
|
we will think about that matter also... cheers! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Roman Site Admin
|
Geplaatst: 11-09-2011 10:39:59 Onderwerp: |
|
|
Btw als jullie willen kunnen jullie de websites beginnen spammen met advertenties.
Mijn mening: ik zou graag een zanger vinden met een mooie cleane stem grunt en of scream mag eventueel ook (we weten allemaal dat een zanger met een deftige cleane stem vinden quasi onmogelijk is).
Verder vermeld dat de repetities niet elke week plaatsvinden en er ook geen vaste dag is..
Muziek zou ik omschrijven als post/melancholische metal/rock. Inspiratie: My dying bride, Lifelover, God is an astronaut, Explosions in the sky, Amorphis, Katatonia etc... |
|
Terug naar boven |
|
 |
BillyChaos Site Admin

|
Geplaatst: 11-09-2011 16:51:59 Onderwerp: |
|
|
Ik zal wat rondsturen, 1 forum toch al gepost  |
|
Terug naar boven |
|
 |
BillyChaos Site Admin

|
Geplaatst: 11-09-2011 16:59:22 Onderwerp: |
|
|
BillyChaos schreef: |
Ik zal wat rondsturen, 1 forum toch al gepost  |
Facebook, den artist en humo nu ook. |
|
Terug naar boven |
|
 |
BillyChaos Site Admin

|
Geplaatst: 12-09-2011 02:51:00 Onderwerp: |
|
|
goeienacht,
Ik lees hier net uw bericht op Muzikanten uit de denderstreek. Is de cleane stem van Alcest geschikt om er als post metal door te gaan?? Als da 't geval zou zijn, wil ik eventueel wel eens proberen om mee te zingen, aangezien ik in Gent op kot zit en daar meestal zes dagen in de week ben zou 't ideaal zijn.
Ma in ieder geval wil ik u zeker verwijzen naar de myspace van mijn solo black metal project: http://myspace.com/perchtmetal in 't nieuwste nummer zit veel cleane stem, wat u misschien al een beeld kan geven van hoe mijn stem klinkt.
Daarnaast kan ik ook screamen en growlen maar ik verkies om dit weinig te doen aangezien ik mijn stembanden niet wil overbelasten, maar occasioneel maak ik er(zeker in mijn bm project) wel gebruik van.
Dus, moest ge mijn stem goed genoeg vinden wil ik eventueel wel eens proberen om mee te doen, maar, ik ga waarschijnlijk mijn oude band terug opstarten, waardoor het moeilijk zal zijn om in het weekend(vooral zaterdag) te repeteren. Maar de plannen hiervoor zijn nog vaag en alles is nog mogelijk.
Ma als ik na uw eerste luistersessie van mijn materiaal goede feedback van u ontvang, en zie dat jullie professioneel werken ben ik wel bereid om te repeteren met jullie.
Aangezien ik al mijn materiaal hier op mijn kot opneem is het opnemen en doorsturen van materiaal niet moeilijk. Ik gebruik Reaper om op te nemen, en als VST's gebruik ik Amplitube Metal en EZDrummer Drumkit from hell.
Mijn excuses voor de lengte van dit bericht maar ik ben momenteel enorm gefocused:D
Als het materiaal dat op myspace staat nog steeds hetzelfde genre is zou ik zeker geinteresseerd zijn.
In ieder geval verwacht ik één dezer een antwoord van u met nieuws.
Met vriendelijke groeten,
Ferre |
|
Terug naar boven |
|
 |
BillyChaos Site Admin

|
Geplaatst: 12-09-2011 02:51:53 Onderwerp: |
|
|
Hey ik ken Ferre van bij een andere band van hem.
Hij gaat iets inzingen en ons dan doorsturen
Cheers
Billy |
|
Terug naar boven |
|
 |
Roman Site Admin
|
Geplaatst: 16-09-2011 17:16:44 Onderwerp: |
|
|
@Viktor: we hebben momenteel 2 kandidaten... 1 zal iets opnemen over een song van ons en de andere zullen we moeten laten afkomen voor een auditie. Ik ben tot 28 ste in buitenland. Dus vanaf oktober kan ik terug repeteren. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Viktor Site Admin
|
Geplaatst: 16-09-2011 17:41:51 Onderwerp: |
|
|
Goed voor mij! Ik wil zo snel ik kan beginnen met het opnemen van drums, maar dan moet ik heel mijn computer naar het jeugdhuis verslepen omdat ik geen laptop heb en dat is momenteel een drempel
Hopelijk volgende week! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Roman Site Admin
|
Geplaatst: 16-09-2011 17:52:44 Onderwerp: |
|
|
ah trouwens ik had nog een opmerking over de drums. Kun je proberen om soms wa simpeler te drummen (meer rockerig). Bij melancholische problemen is da vaak een meerwaarde want ik het zo de indruk als je te veel crashes enzo begint te gebruiken bij een melancholische atmosfeervolle riff dan gaat da de sfeer in mijn ogen niet ten goede. Vooral op de laatse repetitie is da me opgevallen dat er soms mss wat te veel accenten gelegd worden op de plaatsen waar het nie echt hoeft.. enfin dat is mijn mening natuurlijk. Ik wil wel hore wat de rest ervan denkt. Ik vind drumwerk van lifelover wel een goeie voorbeeld. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|